Hop til indhold
TEKFAG

TEKFAG

  • Hjem
  • TEKFAG-modellen
  • Pædagogik og lærerfaglighed
    • LAB 1 – Teknologiforståelse og pædagogik
    • LAB 2 – Professionel dømmekraft og kunstig intelligens
    • LAB 3 – Designprocesser ind i pædagogikken
    • LAB 4 – Elevernes teknologier
    • LAB 5 – Teknologi og inklusion
    • LAB 6 – Digital simulering og pædagogisk dømmekraft
  • Dansk
    • LAB 1 – Demokrati, digital myndiggørelse og kritisk literacy
    • LAB 2 – Computationel tænkning i tekster, tekster i computationel tænkning
    • LAB 3 – Tænd for teksterne
    • LAB 4 – Machine learning, chatbots og pragmatik
    • LAB 5 – Tekster på spil
    • LAB 6 – Dus med data
  • Viden og publikationer

Udviklingslaboratorier i dansk

Laboratorierne er udviklet af Rasmus Fink Lorentzen, Lise Møller; Ditte Vejby Schou, Pernille Hargbøl Madsen, Andreas Mikael Fonfara og Marie Bloch Jespersen.

  • LAB 1 – Demokrati, digital myndiggørelse og kritisk literacy
  • LAB 2 – Computationel tænkning i tekster, tekster i computationel tænkning
  • LAB 3 – Tænd for teksterne
  • LAB 4 – Machine learning, chatbots og pragmatik
  • LAB 5 – Tekster på spil
  • LAB 6 – Dus med data

Vekommen

På denne side kan du få inspiration til udviklingslaboratorier i teknologiforståelse i dansk og PL, læse mere om TEKFAG-modellen samt tilgå rapporter og forskningsartikler om kompetenceudvikling i teknologiforståelse.

Kontakt projektleder Thilde Emilie Møller for mere information.

TEKFAG-modellen.
Hvad er et udviklingslaboratorie? Hør forhenværende projektleder Lars Bo Andersen fra Københavns Professionshøjskole fortælle i denne video.
© 2025 TEKFAG • Bygget med GeneratePress